Nordic Connect -breikkileirin aikataulu on julki

Luvassa huippubreikkarien tanssitunteja, oppia oheistreenaamiseen sekä kehuttu ja ajankohtainen Antirasismi tanssissa -luento.

Nordic Connect -projekti tuo yhteen breikkareita Pohjoismaista ja Venäjältä. Tavoitteena on vahvistaa maiden välisiä verkostoja ja tarjota tanssijoille mahdollisuuksia tavata toisiaan treenaamisen ja kulttuurivaihdon merkeissä. Projekti on toteutettu Suomen Breikkiliitto ry:n ja Nordkonstin (RU) yhteistyönä. 18.-20.06.2021

OPETTAJAT, OHJAAJAT JA LUENNOITSIJAT

BREIKKIOPETTAJAT:

AT (FIN) Bruce Almighty (RU) Haiku (FIN) MessyMel (SWE)

FYYSINEN HARJOITTELU:

Santtu Laine - TFW Helsinki/Suomen Breikkimaajoukkue (FIN)

LOUKKAANTUMISTEN ENNALTAEHKÄISYÄ BREIKKAREILLE:

Kristina Mikhel (FIN) & Pontus Linder (SWE)

“Workshopilla saat näyttöön perustuvia menetelmiä lämmittelyyn, venyttelyyn ja niiden sekvensointiin. Tarkoituksena on keskittyä anatomiaan ja antaa perusymmärrystä lämmittelyn aikana tapahtuvista fysiologisista mekanismeista. Lisäksi annamme työkaluja miten lähestyä breikin monimutkaisia liike kokonaisuuksia turvallisella tavalla.”

Workshopin pitävät suomen breikki maajoukkueen jäsenet Kristiina Mikhel (Fysioterapeutti) ja Pontus Linder (Fysioterapeutti opiskelija).

LUENTO (tallenne):

Sophia Wekesa (FIN) - Antirasismi tanssissa

"Tanssinkentällä on pohdittu jo vuosia muun muassa kulttuurista omimista ja viimeistään nyt on noussut laaja keskustelu siitä miten voimme tanssia, opettaa ja harrastaa lajejamme, jotka ovat alkuperäisesti mustien ja ruskeiden ihmisten kulttuureista, puuttumatta ja purkamatta rasismia. Tahto toimia antirasistisesti on suuri, mutta yksi sen keskeisistä muistutuksista onkin että intentio<impacti. Antirasistinen ajattelu vaatii paljon poisoppimista niistä normeista joihin meidät kaikki on kasvatettu ja koulutettu. Joten järjestämme luennon tanssijoille, jolla me halutaan tarjota rakenteisiin ja mekanismeihin pureutumista ja purkamista, tunnetyön työkaluja ja pohdintaa siitä miten rakentaa omia liittolaisuuden tekoja. Lämpimästi tervetuloa!”

OHJELMA

Perjantai 18.6 *Ilmainen workshop 19:00-20:30 MessyMel (SWE)

Lauantai 19.6 13.00-14.30 Bruce Almighty (RU) 16.00-17.30 Heavy Haiku (FIN) 18.00-19.15 Loukkaantumisten ennaltaehkäisyä breikkareille: Kristina (FIN) & Pontus (SWE)

Sunnuntai 20.6 11.00-13.30 Luento (tallenne) - Sophia Wekesa (FIN) 14.00-15.00 Fyysinen harjoittelu: Santtu Laine TFW Helsinki/Suomen Breikkimaajoukkue (FIN) 18.00-19.30 AT (FIN)