Petri Rasasesta uusi breikin lajipäällikkö

Breaking Team Finland lähtee alkavaan vuoteen uudessa johdossa, kun Petri Rasanen valittiin Tanssiurheiluliiton breikin lajipäälliköksi. Petri on ollut maajoukkuetoiminnassa mukana toiminnan käynnistämisestä asti ja toiminut vastaavana fysiikkavalmentajana viimeiset kaksi vuotta.

”Tämä oli mahtava uutinen, hienoa päästä jatkamaan Aleksin upeasti aloittamaa työtä!”, Petri kertoi fiiliksiään. ”Odotan innolla, että pääsen kehittämään Breikkimaajoukkueen toimintaa eteenpäin yhdessä huippunimiin kanssa.”

Uudella lajipäälliköllä on pitkä historia breikin parissa niin tanssijana kuin valmentajanakin. Bomfunk MC’s:n kokoonpanosta tuttu Petri on yli kymmenvuotisen valmentajauransa aikana valmentanut niin breikkareita kuin muitakin urheilijoita SM-, EM- ja MM -tasolla. Petri suoritti viime vuonna valmennuksen erikoisammattitutkinnon Vierumäellä. Hän on ollut myös perustamassa Suomen ensimmäistä Training For Warriors -salia TFW Helsinkiä, vuonna 2014, jossa hän toimii tällä hetkellä luovana johtajana sekä valmennuspäällikkönä.

Kaksi vuotta lajipäällikkönä toiminut Aleksi Kyllönen jatkaa luottamustehtäviään Suomen Breikkiliiton ja maajoukkueen parissa markkinoinnin ja viestinnän osalta: “Petrillä on paljon kokemusta ja näkemystä valmennuksen ja toiminnan kehittämisestä, joten tekemiseen saadaan varmasti vielä pykälä uutta virtaa. Omasta puolestani kiitos Tanssiurheiluliitolle ja koko tiimille luottamuksesta tähän mennessä, yhteistyöllä on saavutettu paljon lyhyessä ajassa ja tulevina vuosina kehitys varmasti jatkuu.”, Aleksi summaa.

Kiitos Aleksille tehdystä työstä ja onnittelut Petrille nimityksestä!

- SBL