Aika liittyä SBL-jäseneksi 2022!

2022 on startannut ja on aika kerätä kasaan jäsenistö tulevalle vuodelle! Sama prosessi toteutettiin onnistuneesti myös viime vuonna, mutta kerrataan toki mitä tähän hommaan sisältyy:

1. Varsinaisten jäsenten tehtävät vuonna 2022

SBL:n varsinaisella jäsenellä on valta:

• Hyväksyä yhdistyksen toiminnan linjat (toimintasuunnitelma ja budjetti) kuluvalle vuodelle.

• Valita hallitus toimeenpanemaan yhdistyksen vuosikokouksen päätökset (HUOM! seuraavat vaalit pidetään vuonna 2023).

• Erottaa hallitus, jos toiminta ei miellytä (jäsenistöllä aina oikeus vaatia hallitus koolle)

• Myöntää edellisen vuoden hallitukselle tili -ja vastuuvapauden

• Päättää sääntöjen muuttamisesta ja muista merkittävistä yhdistystä koskevista asioista

• Varsinaiset jäsenet ehdottavat ja äänestävät vuosikokouksissa SBL:n yleisestä linjauksesta ja tekevät konkreettisia ehdotuksia siitä, miten tätä linjaa pitäisi toteuttaa.

SBL:n jäseneltä odotetaan:

• Innokkuutta ja halua edistää suomalaista breikkikulttuuria yhteistyössä skenen kanssa.

• Osallistumista SBL:n Kevät-, ja syys-, tai vuosikokouksiin ja tuoda niissä selkeästi ilmaistuna esiin ajatukset, huomiot ja kehitysideat, mieluiten sekä kirjallisessa että suullisessa muodossa.

2. Jäsenedut 2022

• Alennus kaikista Suomen Breikkiliiton järjestämistä, maksullisista tapahtumista/toiminnoista.

• Yhden ilmaisen breikkiworkshopin (järjestetään vuoden 2022 aikana).

• Yhteistyökumppaniemme, kuten TFW Helsinki, tarjoamia etuja. Tulevista jäseneduista viestimme tarkemmin Breikkiliiton nettisivuilla ja sosiaalisessa mediassa tulevan vuoden aikana.

3. Jäseneksi liittyminen 28.2. mennessä

Suomen Breikkiliiton jäseneksi voi liittyä liiton nettikaupan kautta:

Kaikille jäsenmaksun suorittaneille lähetetään sähköpostiin henkilökohtainen jäsenkortti. Jäsenkortti tulee esittää, jotta on oikeutettu jäsenetuihin.

SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN KEVÄTKOKOUS 2022

Tervetuloa Suomen Breikkiliiton sääntömääräiseen kevätkokoukseen, sekä ylimääräiseen jäsenkokoukseen 23.4.2022, klo 11.00. Kokous järjestetään etäyhteydellä ja tarkempi agenda ja aikataulu lähetetään myöhemmin.

Vuoden 2022 kevätkokouksessa tarkastellaan kulunutta vuotta 2021. Kevätkokoukseen osallistumiseen, sekä kokouksen äänioikeuteen ehtona on vuoden 2022 jäsenmaksun suorittaminen. Ylimääräisessä jäsenkokouksessa käsitellään jäsenten esille tuomia asioita.

Osallistuvien jäsenten tulee lähettää kokouksen asialistalle haluamansa ajatukset ja ehdotukset sähköpostitse osoitteeseen suomenbreikkiliitto@gmail.com. Lähetä ajatuksesi otsikolla “SBL kevätkokouksen asialista - “OMA NIMI”.

VUODEN 2021 KUULUMISET

Covid-19 -pandemiasta huolimatta vuosi 2021 oli tapahtumarikas vuosi Suomen Breikkiliitolle. Tässä muutama kohokohta kuluneelta vuodelta:

Tammikuussa starttasi breikin maajoukkuetoiminta ensimmäistä kertaa koskaan. Maajoukkueen valmennustiimiin valittiin Jussi Sirviö (päävalmentaja), Petri Räsänen (vastaava fysiikkavalmentaja), Andrii Gregul (breikin valmentaja), Santtu Laine (fysiikkavalmentaja), Teemu Silius (naprapaatti) ja Mikko Oksman (lääkäri).

Maajoukkueen vuosi piti sisällään joukkueen viikottaiset treenit TFW Helsingin ja Saiffan toimitiloissa sekä neljä 2-3 päivän maajoukkueleiriä sekä EM-karsinnat Helsingissä ja EM-kilpailut Sochissa, Venäjällä. Maajoukkueen jäsen ja pitkän linjan konkari Johannes “Hatsolo” Hattunen sijoittui vuoden -21 EM-kilpailuissa upeasti 3. sijalle.

Toukokuussa, sääntömääräisen kevätkokouksen yhteydessä, Suomen Breikkiliitolle valittiin uusi hallitus seuraavaksi kahdeksi vuodeksi. Hallitukseen valittiin Ramona Panula (pj), Ilari Niskanen (hallituksen jäsen), Aleksi Kyllönen (hallituksen jäsen), Aino Lisma (hallituksen jäsen) ja Pontus Linder (hallituksen jäsen). Iso kiitos kaikille Breikkiliiton jäsenille, jotka asettuivat ehdolle ja osallistuivat äänestykseen!

Kesäkuussa SBL ja venäläis-ruotsalainen kulttuuriyhdistys Nordkonst pääsi vihdoin toteuttamaan Nordic Connect -breikkileirin. Koronatilanteesta johtuen leiri toteutettiin kolme päivää kestävänä online-leirinä ja osallistujia oli suomalaisten breikkareiden lisäksi Ruotsista ja Tanskasta. Leirillä järjestettiin breikkiworkshoppeja, fysiikkatreenit, sekä breikkareille räätälöity luento / työpaja vammojen ennaltaehkäisystä.

Elokuussa järjestimme avoimet MM-karsinnat Kauppakeskus Redissä. MM-karsintojen voittajat olivat huikeat Tanja “Kid-T” Kuurola ja Kimmo “Haiku” Korpela. Joulukuussa -21 voittajat pääsivät edustamaan Suomea MM-kilpailuihin, Pariisiin.

Joulukuussa oli jälleen myös vuotuisten Break SM -kilpailuiden vuoro. Kaksipäiväiset kisat käytiin Kauppakeskus Redissä. Breikin suomenmestaruudet vei nimiinsä Tanja “Kid-T” Kuurola (B-girl 1vs1.), Elias “Elmonaattori” Niskanen (B-boy 1vs1.) ja Emil “Eme” Lensu (Juniorit 1vs1). Vielä kerran onnea voittajille!

Mainittakoon myös, että vuoden 2021 aikana Breikkiliitto on kasvattanut yhteistyötahojaan ja syventänyt jo olemassa olevia yhteistöitä. Erityisen iso kiitos Suomen Olympiakomitealle, Suomen Tanssiurheiluliitolle, Kauppakeskus Redille, TFW Helsingille ja katutanssikeskus Saiffalle. Lisäksi SBL:n jäsenet ovat olleet tärkeä ja iso osa toimintaamme läpi vuoden. Todella iso kiitos kaikille jäsenillemme aktiivisuudesta muun muassa jäsenkokouksissa ja apukäsistä tapahtumien järjestämisissä <3

Jatketaan siis yhdessä tärkeää työtä skenen eteen!

Terveisin,

Suomen Breikkiliiton hallitus