Aika liittyä Suomen Breikkiliiton jäseneksi vuodelle 2021!

Updated: Apr 8, 2021

Vuosi 2021 on startannut myös Suomen Breikkiliiton osalta. Vuosi 2020 oli koko planeetalle ja sitä myötä myös Breikkiliitolle sangen poikkeuksellinen mutta SBL pysytteli siitä huolimatta kiireisenä:

- Break SM 2021 järjestettiin online-tapahtumana koko Suomen laajuisista kokoontumisrajoituksista johtuen. Tapahtuma oli erittäin onnistunut ja iso osa kiitoksista kuuluu osaavalle tapahtumatiimille, Helsingin Tiivistämölle, Hiskin ja Allanin loistavalle ohjaus- ja leikkaustyölle, yhteistyökumppaneille, DJ TuhoJuholle sekä tietenkin kaikille osallistujille ja katsojille!

- SBL, yhdessä Suomen Tanssiurheiluliiton (STUL) ja Suomen Olympiakomitean (OK) kanssa starttasivat Suomen ensimmäisen breikkimaajoukkueen toiminnan ja valmennuksen suunnittelun. Tämän prosessin myötä, STULin riveihin, breikkaamisen lajipäälliköksi valittiin Aleksi Kyllönen, joka edustaa myös SBL:ssä. 2021 maajoukkue on aloittanut valmistautumisen tuleviin koitoksiin ja Aleksi jatkaa maajoukkuetoiminnan kehittämistä kovalla tohinalla. Hyvä Aleksi!

- Suomen Breikkiliiton hallituksen jäsenestä Aino Lismasta äänestettiin loppusyksystä 2020 myös Suomen Tanssiurheiluliiton hallituksen jäsen! Hienoa Aino! Aino tulee pitämään huolen, että breikkarien ääni on vastaisuudessa kuuluvilla myös STUL:n liittohallituksen kokouksissa.

Nyt kun 2021 on startannut, on aika kerätä kasaan jäsenistö kuluvalle vuodelle. Tämä sama prosessi toteutettiin onnistuneesti myös viime vuonna, mutta kerrataan toki mitä tähän hommaan sisältyy.

1. Varsinaisten jäsenten tehtävät vuonna 2021

SBL:n varsinaisella jäsenellä on valta:

* “Hyväksyä yhdistyksen toiminnan linjat (toimintasuunnitelma ja budjetti) kuluvalle vuodelle.

* Valita hallitus toimeenpanemaan yhdistyksen vuosikokouksen päätökset (HUOM! Kevätkokouksessa 2021 on aika äänestää uusi SBL hallitus).

* Erottaa hallitus, jos toiminta ei miellytä (jäsenistöllä aina oikeus vaatia hallitus koolle)

* Myöntää edellisen vuoden hallitukselle tili -ja vastuuvapauden

* Päättää sääntöjen muuttamisesta ja muista merkittävistä yhdistystä koskevista asioista

* Varsinaiset jäsenet ehdottavat ja äänestävät liittokokouksissa SBL:n yleisestä linjauksesta ja tekevät konkreettisia ehdotuksia siitä, miten tätä linjaa pitäisi toteuttaa.

SBL:n jäseneltä odotetaan:

* Innokkuutta ja halua edistää suomalaista breikkikulttuuria yhteistyössä skenen kanssa.

* Osallistumista SBL:n Kevät-, ja syys-, tai vuosikokouksiin ja tuoda niissä selkeästi ilmaistuna esiin ajatukset, huomiot ja kehitysideat, mieluiten sekä kirjallisessa että suullisessa muodossa.

2. Jäseneksi liittyminen 29.4.2021 mennessä

Jäseneksi liittymisen ja jäsenmaksun maksamisen voi tehdä näppärästi SBL:n uudessa verkkokaupassa.

Jokaiselle jäsenelle lähetetään sähköpostiin myös henkilökohtainen jäsenkortti, joka oikeuttaa SBL:n tuleviin jäsenetuihin.

Kauppaan pääset tästä: https://breikkiliitto.mycashflow.fi/

3. Suomen Breikkiliiton jäsenkokous toukokuussa 2021

SBL kutsuu kaikki jäsenet kevätkokoukseen sunnuntaina 30. päivä toukokuuta 2021. Kokouspaikka ja asialista ilmoitetaan myöhemmin. Vuoden 2021 jäsenkokouksessa tarkastellaan kulunutta vuotta 2020 sekä äänestetään uusi hallitus seuraavaksi kahdeksi vuodeksi 2021-2023. HUOM! Kuka tahansa voi asettua ehdolle SBL:n hallitukseen. Hallitustyöhön ei tarvita aikaisempaa kokemusta, riittää, että on innokkuutta ja kykyä sitoutua tekemään tärkeää työtä suomalaisen breikkiskenen eteen. Ehdokkaaksi asettumiseen liittyen lähetämme ohjeet lähempänä ajankohtaa. Kevätkokoukseen osallistumiseen, sekä äänioikeuteen ehtona on vuoden 2021 jäsenmaksun suorittaminen 29.4.2021 mennessä.

Osallistuvien jäsenten tulee lähettää kokouksen asialistalle haluamansa ajatukset ja ehdotukset sähköpostitse osoitteeseen suomenbreikkiliitto@gmail.com. Lähetä ajatuksesi otsikolla “SBL kevätkokouksen asialista - “OMA NIMI”.

Joten, jatketaan hyvällä jalalla hyvän asian tekemistä. Stay safe, hopefully we’ll have a breakdanceparty very soon!

Terveisin,

Suomen Breikkiliiton hallitus