BREAK SM 2021

Suomenmestaruudet ratkottiin Redissä joulukuussa - palkintosijoilla uusia tulokkaita ja kokeneita konkareita

Joulukuun 11. ja 12. Redissä käytiin ensimmäiset live-muotoiset Break SM -kilpailut sitten vuoden 2019, kun vuoden 2020 breikin suomenmestaruudet ratkottiin livestreamin voimin. Tanssijat ottivat toisistaan mittaa kaksipäiväisen kilpailun aikana neljässä kategoriassa: 1vs1 juniorit, bgirlit (naiset) ja bboyt (miehet), sekä crewit, eli ryhmät.

Lauantaina mitellyissä soolobattleissa suomenmestariksi kruunattiin junioreissa Lappeenrantalainen Street Culture Clubin Emil Lensu, joka kohtasi vauhdikkaassa finaalibattlessa Aaron Asukkaan. Pronssia junioreissa voitti CC Crew:n Linda Bilishenko. Naisten sarjassa suomenmestaruuden vei ensimmäistä kertaa myös Suomen maajoukkueessa edustava King Kontrast Crew:n Tanja Kuurola, joka kohtasi vakuuttavassa finaalibattlessa virolaisen Lisanna "Rule" Sootsin. Pronssisija meni myös King Kontrast Crew:ta edustavalle, viime vuoden suomenmestarille, Siiri Korkeamäelle.

Miesten sarjassa käytiin energinen finaalibattle Suomen maajoukkueen Kimmo "Haiku" Korpelan (Floorphilia) ja Elias "Elmonaattori" Niskasen (Hips Don't Lie, Toistuvat Yllätykset) välillä, jälkimmäisen voittaessa sen päätteksi kahdeksannen suomenmestaruutensa. Prossisijalle kruunattiin niin ikään Suomen maajoukkueessa vaikuttava Flow Mo:n Johannes "Hatsolo" Hattunen.

Sunnuntaina Rediin kokoonnuttiin vielä crewibattlejen merkeissä. Tällä kertaa kahdeksan crewin kesken ratkottu mestaruus meni Style Technique-nimellä tanssineelle all stars kokoonpanolle, jossa skabasi Suomessa parin vuoden ajan vaikuttanut kanadalainen Sweet Techniquen Victor "Vicious" Sono, sekä belgialaiset Style Invaders breikkiryhmän tanssijat Jordi Stevens, Morris Vandaele, sekä Robbe De Mets. Suomalaisista creweistä pisimmälle tanssi Baked Attraction Suomi, jonka kanssa Style Technique tarjoili yleisölle intensiivisen ja tapahtumarikkaan finaalin.

Kuvat: Ahmed Hamis