• Writer's pictureSuomen Breikkiliitto

Breikkiliitto tiedottaa: Avoin haku breikkimaajoukkueeseen avautuu vuoden lopulla

English info below

Kahden toimintavuoden jälkeen Suomen Tanssiurheiluliitto ja Suomen Breikkiliitto tarjoavat breikkareille mahdollisuuden liittyä mukaan maajoukkuetoimintaan ja kaikille Suomen breikkareille avoin haku maajoukkueeseen järjestetään vuoden 2022 lopussa. Maajoukkue valitaan kaudelle 1.1.2023-31.12.2023. Maajoukkuetoiminnan ja -valmennuksen ydintehtävä on auttaa maajoukkueen tanssijoita kehittymään breikkareina ja urheilijoina, menestymään kansainvälisissä kisoissa sekä tarjota taloudellista tukea kisamatkoihin, matkalla kohti Pariisin olympialaisia 2024.

Hakemusten osalta tullaan huomioimaan seuraavat asiat:

• Edustukset ja sijoitukset suomalaisissa sekä kv. kisoissa vuonna 2022

• Muut näytöt suomalaisissa sekä kv. tapahtumissa, esim. näytösbattlet, maajoukkuetapahtumat

• Kokemus

• Tanssijan oma motivaatio sekä suunnitelma ja tavoitteet tuleville vuosille

WDSF:n sääntöjen mukaisesti kaikilta valituilta edellytetään Suomen passia. Maajoukkueeseen valitaan hakemusten perusteella 0-4 tanssijaa sekä miesten että naisten osalta (max. 4+4 tanssijaa). Tarkemmat ohjeet ja lisätietoa prosessista lähempänä ajankohtaa.

IN ENGLISH

Open call for the national team of breaking to be arranged at the end of the year

After two years in operation, the Finnish Dance Sport Federation and the Finnish Breaking Association provide an opportunity for all breakers of Finland to join the Finnish national team of breaking, through open call-applications, scheduled at the end of the year 2022. The national team will be selected for the period of 1.1.2023-31.12.2023. The core mission of the national team activities and coaching is to support the dancers of the national team in their development as breakers and athletes, to reach success in international competitions and to offer financial support for competition expenses on the road to the Paris 2024 olympics.

In the application process the following factors will be weighed in:

• Representation and rankings in national and international competitions in 2022

• Other evidence of performance in national and international competitions and events incl. showcase battles, national team events

• Experience

• Dancer’s own motivation as well as plans and goals for the upcoming years

According to the rules of the WDSF all those selected must hold a Finnish passport. Based on the applications, 0-4 dancers will be selected to the national team both for the male and female teams (max 4+4 dancers). More detailed instructions and further information of the application process to follow at a closer date.

84 views0 comments