Hatsolo edustamassa Suomea kesän The World Games -kisoissa.

Suomen maajoukkueen breikkari Johannes "Hatsolo" Hattunen on valittu mukaan kisaamaan heinäkuussa pidettäviin The World Games -kisoihin. Kisa tulee olemaan todella kova, sillä mukaan on valittu vain 16 maailmanluokan tanssijaa molempiin kisasarjoihin, miesten ja naisten soolobattleihin. Breikkaus on kisoissa mukana ensimmäistä kertaa ja toimii hienona näytön paikkana koko lajille matkalla kohti Pariisin olympialaisia 2024.

"Aivan uskomaton setti! Aikanaan pelasin World Games -peliä Commodorella ja nyt mahdollisuus olla mukana breikkaamassa samoissa kisoissa", summaa Johannes ensifiiliksiä kutsun saatuaan. "Viime vuonna järjestin asiat niin, että voin oikeasti lähteä tavoittelemaan paikkaa olympialaisissa ja nyt valinta 16:n kisaajan joukkoon tuntuu hyvältä ja kertoo siitä, että kaikki on mahdollista kovan työnteon kautta. Ihan huippu fiilis!"

Johannes oli viime vuonna edustamassa Suomea myös breikin EM- ja MM-kisoissa. Sotsin EM-kisoista kotiin tuomisina oli pronssia miesten soolokisasta. Tänä vuonna Johannes valittiin vuoden tanssiurheilijaksi Urheilutoimittajain Liiton toimesta, jonka lisäksi hänelle myönnettiin OKM:n urheilija-apuraha, molemmat ensimmäisiä breikkarille myönnettyjä tunnustuksia Suomessa.

"Tällä hetkellä tiukka valmistautuminen käynnissä, pyritään jättämään kaikki ylimääräinen pois ja tähdätään siihen, että heinäkuussa ollaan huippuvireessä. Kondis on menossa ylöspäin ja breikki kulkee paremmin. Vielä ei oo valmista, mutta luotto on kova, että kisapäivänä ollaan parhaassa kunnossa ikinä.", Johannes kertoo valmistautumisesta heinäkuuta kohti mentäessä. "Aurinko kun paistaa ja kevät tulee, niin huomaa, että on mukavampi breikata ja sen tuntee kropassa. Talven kylminä kuukausina homma ei oo aina niin hauskaa."

The World Games järjestetään Birminghamissa, Alabamassa 7.-17. heinäkuuta 2022. Alustavan tiedon mukaan breikkikisat on jaettu kahdelle päivälle ja skabat käydään 9. ja 10. päivä. Breikkiliitto seuraa Hatsolon valmistautumista kisoihin ja pysyy tunnelmassa mukana heinäkuussa. Torille!

Fiilistelyyn vielä Hatsolo vs. Toby Break SM 2021 -kisoista: