• Writer's pictureSuomen Breikkiliitto

LAND OF THE THOUSAND STYLES - Tästä on kyse:

Opetus- ja kulttuuriministeriön sekä Suomen Tanssiurheiluliiton tuella ja avustuksella Suomen Breikkiliitto ja työryhmä on rakentanut pohjan suomalaiselle breikin ranking-systeemille, sekä toteuttaa 2023-2024 neljän ranking-kisan kiertueen, joka kulkee nimellä Land Of The Thousand Styles. Osa tapahtumista on täysin uusia, jonka lisäksi luotu ranking-systeemi tulee olemaan osana jo olemassa olevissa breikkitapahtumissa, kuten Break SM -kisoissa. Tavoitteena on luoda lisäksi selkeä ranking-systeemi ja pohja, jonka avulla eri organisaattorit voivat järjestää omalla tyylillään ja oman näköisiä, ranking-pisteitä kerryttäviä breikkitapahtumia.

Ranking-pisteet tullaan huomioimaan maajoukkue- sekä WDSF:n arvokisavalinnoissa tulevina vuosina ja WDSF:n säännöistä johtuen ranking-listoille pääsy vaatii Suomen passin. Tapahtuman kisat ovat kuitenkin kaikille breikkareille avoimet osallistua.

Toivottavasti näemme mahdollisimman monen tutun ja uuden tulokkaan, lokakuussa sekä tulevissa tapahtumissa, kisaamassa, keräämässä kokemusta, testaamassa uusia juttuja, kannustamassa sekä nauttimassa tunnelmasta ja musiikista.

Alla nähtävillä vielä ranking-pistetaulukko sekä summattuna tärkeimmät pointit rankingiin liittyen!

Terveisin,

Land Of The Thousand Styles -työryhmä sekä Suomen Breikkiliiton hallitus

Pistejakauma ranking-kisoissa

RANKING-SYSTEEMISTÄ LYHYESTI:

• Oma ranking-lista b-boy sekä b-girl -soolosarjoille

• Pistetaulukon pohjana WDSF Breaking For Gold Challenge Series pistemäärät

• Ranking huomioidaan yhtenä osana maajoukkue- ja arvokisavalinnoissa 2024 ja eteenpäin

• Rankingiin huomioidaan kolme parasta tulosta 12 kk ajalta. Ranking päivitetään aina kisojen jälkeen

• Kisojen ollessa avoimet, jaetaan pisteet parhaiden "ranking-kelvollisten" breikkarien sijoitusten mukaan, ts. paras sijoitus saa 200 pistettä, toiseksi paras 150 jne.

• Kisoista ja rankingista kerätään palautetta ja kehitetään tarvittaessa

Ranking-kelpoisuus:

• 2023 rankingin alaikäraja 15 v., jotta kaikki rankingin breikkarit ovat edustuskelpoisia WDSF:n kisoissa 2024

• Ranking-listan breikkareilla täytyy olla Suomen passi

• Ranking-listan breikkareiden täytyy olla Suomen Breikkiliiton jäseniä