Suomen Breikkiliitto tiedottaa: Avoin haku maajoukkueeseen auki vuoden loppuun asti

Kahden toimintavuoden jälkeen Suomen Tanssiurheiluliitto ja Suomen Breikkiliitto tarjoavat breikkareille mahdollisuuden liittyä mukaan maajoukkuetoimintaan ja kaikille Suomen breikkareille avoin haku maajoukkueeseen on nyt auki 31.12.2022 saakka!

WDSF:n sääntöjen mukaisesti kaikilta valituilta edellytetään Suomen passia ja tanssijan täytyy olla täyttänyt 16 v.

Maajoukkueeseen valitaan hakemusten perusteella 0-4 tanssijaa sekä miesten että naisten osalta (max. 4+4 tanssijaa). Maajoukkuetta voidaan täydentää myös maajoukkuekauden aikana.

Valinnat tekee Suomen Breikkiliiton hallituksen nimeämä valitsijatiimi. Olemme kaikkiin hakijoihin yhteydessä tammikuun aikana.

Mahdolliset kysymykset ja hakemukset voi lähettää osoitteeseen suomenbreikkiliitto@gmail.com 31.12. mennessä

Alla hakuohjeet ja tietoa maajoukkuetoiminnasta:

Pyydämme kaikkia maajoukkueeseen pyrkiviä laatimaan vapaamuotoisen hakemuksen,

josta tulee selvitä vähintään alla mainitut asiat:

-Kotimaiset ja kansainväliset kisasuoritukset vuosina 2021-2022; Kisa, kategoria, sijoitus, osallistujamäärä (suuntaa antava)

- Omat tavoitteet tulevalla maajoukkuekaudella;

Tanssilliset tavoitteet

Tavoitteet kilpailutuloksissa

- Omat tavoitteet breikissä pitkällä tähtäimellä;

Tanssilliset tavoitteet

Tavoitteet kilpailutuloksissa

-Kauanko olet harjoitellut ja kilpaillut?

-Asuinpaikkakunnat;

Missä paikkakunnalla harjoittelu ja valmentautuminen tapahtuvat

-Miten/kuinka paljon viikossa/kuukaudessa harjoittelet;

Breikkiä

Oheis- tai fysiikkaharjoittelua; mitä

Muuta lajeja; mitä

- Opiskelu- tai työpaikat;

Miten yhdistät tanssin sekä opiskelun tai työn

Tavoitteet opinnoissa tai työssä

-Terveydentila (oma arvio)

-Harjoittelun rahoitus

-Mitä toivoo saavansa maajoukkueelta tulevana kautena

Maajoukkuetoiminnasta:

Maajoukkuetoiminnan ja -valmennuksen ydintehtävä on auttaa maajoukkueen tanssijoita kehittymään breikkareina ja urheilijoina, menestymään kansainvälisissä kisoissa sekä tarjota taloudellista tukea kisamatkoihin, matkalla kohti Pariisin olympialaisia 2024. Maajoukkuetoiminnan toteutuksesta ja sisällöstä vastaa yhteistyössä Suomen Breikkiliitto ry ja Suomen Tanssiurheiluliitto.

Breikin maajoukkuetoiminnan runkona vuonna 2023 toimii neljä viikonloppuleiriä, sekä tanssijoiden päivittäisharjoittelun, ml. laji- sekä oheisharjoittelun tukeminen. Maajoukkueen jäsenille tarjotaan Helsingissä useampi ohjattu tai vapaa treenivuoro viikossa ja muilla paikkakunnilla mahdollisuuksien mukaan.

Maajoukkueen tanssijat sitoutuvat osallistumaan leireille ja muihin maajoukkueen yhteisiin tapahtumiin, kotimaisiin ranking-kilpailuihin sekä olemaan käytettävissä kansainvälisissä arvokilpailuissa, kun se muiden liiton (STUL) määräämien edustustehtävien ja terveydentilan puolesta on mahdollista. Lisäksi maajoukkueen tanssijat sitoutuvat tutustumaan Suomen Tanssiurheiluliiton Antidoping-ohjelmaan, sekä Suomen Antidopingtoimikunnan (ADT) ja/tai kansainvälisen lajiliiton antidopingsäännöstöihin ja sitoutuvat noudattamaan niitä.

Kaikki valitut tanssijat tekevät kirjallisen sopimuksen STUL:n kanssa, jossa käydään tarkemmin läpi urheilijan oikeudet ja velvoitteet maajoukkuepaikkaan liittyen.

Alustavat viikonloppuleirit vuonna 2023 ovat helmi-, touko-, elo- ja lokakuussa. Leiripaikkoina toimivat alustavasti Helsinki sekä Varalan urheiluopisto (Tampere). Vuoden 2023 EM-kisat järjestetään huhtikuussa Espanjassa ja MM-kisat Belgiassa 23.-24.9. Vuoden 2023 kisakalenteri tulee vielä täydentymään WDSF:n alaisten Breaking For Gold -rankingkilpailuilla.

Huomioithan, että liitot eivät tue kaikkia tanssijoita lähtökohtaisesti ranking-kilpailuihin ja edustustajat valitaan tapauskohtaisesti, jos kisa ei ole kaikille lisenssiurheilijoille avoin (ts. rajoitettu määrä maapaikkoja). Liitto ei myöskään korvaa leirien matkakuluja tanssijoille.