Varmaa ja virallista – Breikkaus mukana Pariisin olympialaisissa 2024!

Juttu on julkaistu alun perin 8.12.2020.

7.12. Kansainvälisen Olympiakomitean johtoryhmän kokous teki odotetun päätöksen ja hyväksyi breikin uutena lajina mukaan Pariisin 2024 olympialaisten kilpailuohjelmaan. Olympiakisoissa ykkössijasta kisaavat 16 b-boyta ja b-girliä omissa sarjoissaan. Suomessa valmistautuminen kisoihin on jo aloitettu ja aiemmin syksyllä Suomen Tanssiurheiluliitto (STUL) nimesi Suomen ensimmäisen breikin maajoukkueen.

Breikkimaajoukkueen toiminta ja valmennus on määrä aloittaa vuoden 2021 alusta alkaen osana Suomen Tanssiurheiluliiton ja Breikkiliiton yhteistoimintaa.

Breikin lisäksi uusia lajeja Pariisissa edustaa skeittaus, surffaus ja kiipeily. Lisää aiheesta Olympiakomitean virallisilta sivuilta.